pexels-kaboompics-com-6168

פרסום בפייסבוק

 

אחד מדברי הטעם העיקריים בפייסבוק – הם היכולת למקד מודעות וקמפיינים בקהל יעד מסוים. זה נהדר, חשוב ונפלא – כיוון שזה מאפשר לראות מי הוא בעצם הלקוח האידיאלי שהיינו רוצים לטרגט, ולהתקרב מאוד – לאפשרות להגיע אליו דרך הפייסבוק. אמנם לא ניתן יהיה להגיע לאנשים על פי מידע אישי מידי או חיוני, אלא על בסיס התנהגויות כלליות, שהן למעשה מידע שפייסבוק יכולים לעשות בו שימוש – כמו לדוגמה, לדעת מי גר איפה, מי קנה משהו בחודשים האחרונים, מי נסע לחו"ל – מי מעל גיל 50 וכיוצא בזה. ביחד ובאיסוף של ערכים ותרכובות-ערכים רבות, אפשר לצמצם את מאגר האנשים הרלוונטיים, למידה בה יותר ויותר ידוע וברור לנו – במי מדובר, אל מי אנחנו מדברים. אם לדוגמה אנחנו מפרסמים מסעדה בראשון לציון – האין זה יהיה נפלא להעלות מודעה, שרק תושבי ראשון לציון יראו – ובראשיתה יהיה כתוב "מיועד לתושבי ראשון לציון" – שהרי כך יהיה נכון.

 

ספציפיות היא שם המשחק

בין השאר, מעבר לכך שזה מאפשר לפרסם קמפיינים רלוונטיים על פי קבוצות מיקום, זה מאפשר לעשות התאמה אישית ברמה גבוהה מספיק – כדי לאפשר לכל אדם שקורא את המודעה, להרגיש ולקבל את הרושם שהיא מיועדת רק לו. שזה לא נכון בהכרח – כיוון שהיא מיועדת לעוד רבים, אך היא ממוקצעת מספיק וממוקדת מספיק – כדי להיות מיועדת רק לו, או רק לאדם שנמצא במצב שלו. אם אנחנו לדוגמה מבצעים פרסום בפייסבוק עבור מאמן לכושר גופני, ייתכן מאוד שנגדיר את הלקוח האידיאלי כאדם שמאוד רוצה להיכנס לכושר, להתחזק, שאולי ניסה פה ושם תוכניות אימון וראה כמה סרטונים ביוטיוב – אך טרם מצא את המוטיבציה, את ההנהגה הפנימית כדי להתחיל ולעבור דרך נתבי מוגדר – על פי כל המאפיינים הללו שאנחנו יכולים ספק להניח מראש, ספק מתוך היכרות המאמן עם קהל לקוחותיו – נוכל ממש ליצור טקסטים, שמייעדים את המילים ספציפית לאנשים במצב הזה.

 

לדבר ישר ללקוח האידיאלי

כך שאנשים שרוצים להתאמן, ומחפשים את ההנהגה הפנימית שלהם כדי להתחיל וללכת בנתיב הנכון להם על פי רצון ליבם וכן הלאה – לפתע ירגישו שהמאמן מבין אותם, שהוא מדבר ישר אליהם. וכאשר משתמשים בכלי איכון המיקוד של קהלי היעד של מנהל המודעות, בפרסום בפייסבוק, אפשר למצוא אותם ביתר קלות. באם מדובר באנשים שעשו לייקים לדפים מסוימים, ובכך אפשר ללמוד על העניין שלהם בתזונה ובכושר, או באם מדובר באנשים שביקרו בחול, ובכך אפשר ללמוד עליהם דברים אחרים – אפשר לצמצם ולמקד את הטרגוט למידה שהמודעה הרלוונטית תיגע אל מול האנשים הרלוונטיים – וזה יהיה נפלא, כי אז יותר ויותר כסף מתקציב הפרסום בפייסבוק, יושקע למעשה בקידום המודעות, ספציפית עבור האנשים שאנחנו רוצים שיקראו אותן. אין טעם באמת להציג מודעות מאוד ספציפיות לציבור הרחב, אלא רק לפלח האוכלוסייה מתוכו שברור לנו – שזה ישרת אותו לצפות בהן. על כן, כפי שחברינו במשרד פרסום ירדן דיגיטל בוודאי יכולים לציין – מתבקש להשקיע את התקציב, ספציפית בדברים שיכולים להביא לתשואה, בפרסום בפייסבוק. וחלק מהעניין, זה להשקיע אותו בטרגוט נכון, שמאפשר לנו להגיע אל האנשים שאנחנו באמת רוצים לשרת.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מרד ההררו ב-1904

בתוך המשבר הזה של קבוצת ההררו נוצרה תופעת ספסרות- קניית אדמות מההררו בזול ומכירת האדמות למתיישבים ביוקר. עובדה זו יוצרת

הקולוניאליזם הגרמני

הקולוניאליזם – כיבוש האמריקות ע"י המעצמות הקולוניאליות זה חלק מתופעה מהמאה ה-17, שהגיעה לשיאה במאה ה-19. לגבי הספרדים, השלב הראשון

גירושים

המסמך של האו"ם בנושא יוצר יכולת שלנו להבין במה מדובר- טיהור אתני נחשב כפשע מלחמה, פשע נגד האנושות. זהו סילוק