קרדיט תמונה: freepik

הדפסה תלת מימדית – את מי זה משמש?

ממדע בדיוני למוצר נחשק אצל כל חברה עסקית ובמיוחד בהייטק – הדפסה תלת מימדית היא כבר חלק בלתי נפרד מהעולם. ניתן לעשות בה שימוש בתחום העסקי ובתחום הפרטי גם יחד, כאשר מגוון החומרים בהם ניתן לעשות שימוש בהדפסה הם רבים. מתי נעשה בהם שימוש בתחום הפרטי? מתי עסקים דווקא עושים בה שימוש וכיצד? על הדפסה תלת מימדית ושימושיה הרבים והמגוונים במאמר זה בהרחבה. 

 

שימוש פרטי בהדפסת תלת מימד

אנו חיים בעידן בו אנשים יוצרים אבטיפוסים למוצרים שהם רוצים למכור או להציג ואף יוצרים מוצרים עבור הנאתם ותחביבם. רק דמיינו כמה זה יכול להיות מיוחד ליצור צעצוע עליו הילד חלם והוא לא קיים בשום מקום בעולם. או כמה זה יכול להיות נפלא ליצור לגו בגדלים שאנחנו באמת רוצים שיהיה? אנשים פרטיים רבים מחפשים אחר פתרונות יצירתיים והגישה למדפסות היום עבור כולם מאפשרת להם זאת לראשונה.

 

שימוש עסקי בהדפסת תלת מימד

בתחום העסקי יש אין ספור שימושים בהדפסת תלת מימד, כאשר התחום המוכר לכולם הוא בדמות בניית אבטיפוסים בתחום ההייטק. היום מדפיסים הכול – יש מדפסות לחומרים ביולוגיים, יש הדפסה של סטייקים ובשר מתורבת ויש הדפסות של מוצרים לתעשייה, לדוגמה כייצור של חלקים עדינים למחשוב או מכונות. כמו כן, ההדפסים מהווים חלק בלתי נפרד מכולם התכנון והבנייה כאשר נעשה שימוש נרחב במדפסות תלת מימד ליצירת מודלים שונים, במיוחד אצל אדריכלים. תחום נוסף ואולי מוכר פחות אך לא בצדק הוא תחום הרפואה. היום נעשה שימוש נרחב במדפסות תלת מימד לצורך שתלים שונים גם בתחום רפואת השיניים וגם בתחום הרפואה ככלל. ראינו כבר איך הדפיסו חלקי מפרק בניתוחים בברכיים, איך נעשה בהדפסות שימוש גם באורתופדיה כללית וכירורגית ועוד. 

 

באילו חומרים ניתן להדפיס וכיצד מדפיסים פסלים ודמויות ענק? 

כיום הדפסה תלת מימדית מאפשרת מגוון רחב של שימושים ובמגוון עוד יותר רחב של חומרים. ניתן לבצע כיום הדפסת תלת מימד עם גבס, פלסטיק, חומרים פולימורים, ניילון, זכוכית וחומרים אטומים אחרים. אדם יכול להדפיס בברזל פסל של עצמו מתוך דמות שיצר במחשב, ואפשר להדפיס דמויות של קרטון בגודל אנושי לאירועי חברה ופרסום. למעשה, השמיים הם הגבול בכל מה שנוגע לתחום הדפסה תלת מימדית אך האם ניתן לבצע כל סוג שלה בבית? 

יש את המדפסות הקטנות והביתיות שבאמת יכולות ליצור מוצרים קטנים ומשחקים שונים לשימוש ביתי. עם זאת, כאשר רוצים לעשות שימוש מסחרי מקצועי וליצור דגם, פסל או אבטיפוס, רצוי להיעזר במומחים מהתחום להם גם המכונות המתאימות. איך עושים זאת? למשל אם רוצים ליצור פסל אנושי מברזל, פסל גדול שיהיה דומה לתמונה שצולמה של פסל כזה או של אדם מסוים, צריך קודם כל לבצע סריקה של הדמות אותה אנו רוצים לפסל. הסריקה נעשית עם סורקים ייחודיים או מערכת מצלמות המותאמת לתלת מימד, לאחר מכן הופכים אותה לקובץ ממוחשב ואז הדפסת תלת מימד מתאפשרת על פי הקובץ. אפשר ממש לשכפל דמות אנושית וליצור פסל פלסטיק בתור מתנה, לאירוע מסוים או בשביל מזכרת ייחודית בכל גודל.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.