קרדיט תמונה: freepik

מלטז: צעצוע או כלב אמיתי?

מלטז הוא סוג של כלב, במקרה זה – בעל ממדים זעירים או לפחות קטנטנים, ולו פרווה צחורה. ישנו דמיון בין המלטז לבין הפודל. ראשו של הכלב דיי קטן וצורתו עגלגלה, בעוד עיניו שחורות וגדולות, המוקפות בהילה בצבע שחרחר. למלטז אף פחוס וכהה, שיכול להבהיר עם החשיפה לשמש. פרוות המלטז יכולה להיות משיית כמו גם ארוכה ולכסות את כל גופו, לפחות עד הזנב.

מי הוא כלב מלטז?

כאמור, מלטז הוא גזע כלבים קטנטן, בעל פרווה משיית וארוכה ובעל עיניים כהות עם אף פחוס וכהה שיכול להתבהר עם החשיפה לשמש. יש שמייחסים את שורשיו למצרים העתיקה. למי הוא יכול להתאים? מבלי להעמיק בפרטים, המלטז יכול להיות היפואלרגני, קל לאילוף, ומתאים לגידול בדירה.

משמע, הוא יכול להסתדר עם אנשים שיש להם אלרגיות לכלבים (אפשר שהאלרגיה לא תופעל מפרוותו, או ממה שזה לא יהיה שיכול לעורר תגובה אלרגנית). כמו גם, יש שיגידו שקל לאלף, משמע אם רוצים לחנך לאי אילו התנהגויות מועילות ומיטיבות אפשר שזה יהיה קל ואפשרי. ומבחינת השילוב בחיי דירה (על פני חווה וקרקעות), אפשר שהמלטזי ישתלב נהדר.

כלבי מלטז יכולים להיות קטני ממדים, כאמור, ואף כמעט ננסיים. המשקל שלהם יכו לנוע בין 3 ק"ג לכדי 4 ק"ג, בעוד גובהם נע בין 20 ל-25 ס"מ (תלוי במגדר). אוזניהם קטנות ושמוטות, ויחד עם אף כפתור אפשר שזה מעניק מראה דמוי בובה. מומלץ לקחת אותם בקביעות לווטרינר מומלץ על מנת לטפל להם ברגישות בעיניים. וכמובן שכדאי לסקור חנות לחיות לפני שאתם קונים גור מלטז, כדי למצוא את האחד שלכם.

מה מייחד כלבי מלטז?

כלבי מלטז, יכולים להיראות דיי מושכים ונעימים, כמו גם עדינים. אלא שהם דיי שובבים, ערניים ויכולים לנטות לנבוח. כמו גם, הם אוהבים תשומת לב. המלטז יכול להעדיף חללים סגורים, ועל כן אפשר שחלל תחום כמו בדירה אכן יתאים לו, על פני גידול בחצר. באופן מעניין, למרות גודלו, הוא יכול להפגין שתלטנות ותוקפנות כלפי הטריטוריה שלו ועל פי כן להביע תוקפנות כלפי ילדים קטנים ואולי גם לבעליו. באם ייחשף דיו לילדים קטנים אפשר שהדבר ימתן את הגישה שלו כלפיהם.

התנהגות כלבי מלטז בדירה

ועם זאת יש שיגידו שהוא לא בדיוק אידיאלי לבית עם ילדים קטנים, ולא רק עקב הגישה המדוברת – אלא גם עקב יכולתו של מלטז להיפצע. אפשר שלכלב יהיו חרדות נטישה, ובאופן משעשע זה מסתדר באופן נפלא עם המראה המושך שלו, הרצון בתשומת לב, הגבולות "הקשיחים" שהוא כביכול יכול להציב (על פי תיאורים שקוראים באינטרנט), ועקב כך שיש שיגידו שהרבה כלבי מלטז ננטשים ברחבי העולם עקב הנביחות התכופות שלהם.

סייגים בריאותיים: מלטז

פרוותו של מלטז אמנם היפואלרגנית, ועם זאת אפשר שהיה תעורר אתגרים במפגש מול החום, ועורר רגיש לשמש ויכול להיכוות מחשיפה אליה. באם יתרגש או יגיב לאלרגיה אפשר שיגיב על ידי סדרת התעטשויות. הן יכולות להישמע כמו נחירה, צפירה, או קולות מחנק. ניתן ואף יש שימליצו לעצור את העיטושים על ידי חסימת האף, כך שינשום מהפה. כמו גם יש שיגידו שמתבקש לנקות את עיניהם באופן יומיומי.

את גור המלטז שלכם מומלץ למצוא בחנות חיות, מגדלים המתמחים בכלבים קטנים או ממקור פרטי.

איך לאלף מלטז?

מלטז יכול להיות זן שקל לאילוף, אולי כתוצאה מההכלאה בין שני גזעים אינטליגנטיים: פודל וספנייל. כך שאם הוא יכול ללמוד, אפשר שזה אפשרי ללמד. ובמקרה זה, יש שיגידו, בקלות. דעות מסוימות מייחסות למלטז את הרצון להרשים את בעליו ולקבל מהם הכרה, ועל כן יש לו מעין כוח מניע ללמוד טריקים שונים. כמו לדוגמה, ללמד את המלטז לאכול רק את האוכל שהבעלים נותנים, לא כל דבר שהוא מוצא על הרצפה. כדי להרחיב בנושא אפשר לקרוא על כך חומרים באינטרנט, או אפילו מומלץ יותר למצוא מאלף כלבים טוב.

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.