איך הגיע האסלאם לאינדונזיה?

 

היום אנו נדבר על ההגעה של האסלאם לאינדונזיה

 

זה היה תהליך ארוך, הדרגתי, שלא הושלם.

היסטוריה שקדמה בשנים רבות להקמת מדינה בשם "אינדונזיה"- חשיבה בתוך ומעבר לגבולות המדינה כיום.

 

כיצד ומהיכן הגיע האסלאם לאזור?

תיאורית "המפץ הגדול" לא רלוונטית

אין מקור או מוצא יחיד

תהליכים שונים, תקופות שונות

נושא מורכב ולעתים טעון

 

מה השפיע על קצב ואופי התפתחות האסלאם?

  • מה קדם לאסלאם באזור מסוים לעומת אזור אחר?
  • מאפיינים גיאוגרפיים ואקלימים- לדוגמא: יש חופים שקל יותר להגיע להם ולכן יהיה יותר קל להפיץ שם את האסלאם, ולהפיץ את האסלאם בתוך המדינה יהיה קשה יותר.
  • מבנה חברתי ופוליטי
  • מקריות

 

הגעת האסלאם

עדויות מעטות ביותר לפני המאה העשירית וככל עד המאה ה-16 המידע הקיים מבוסס על דיווח של סוחרים מסין, מבקרים, אתרים ארכאולגיים ספורים.

אין בידנו מספיק מידע כדי לתעד בפירוט את תחילת התהליך.

הנחת עבודה: מרגע שיורדי ים מוסלמים החלו לקחת חלק במערכת המסחר של האוקיאנוס ההודי היה סיכוי לתחילת התבססותן ההדרגתיות של קבילות מוסלמיות באזור.

תנועת אנשים ורעיונות בין המזרח התיכון ודרום אסיה לדרום-מזרח אסיה קשורה ברוב המוחלט להסטוריה של האוקיאנוס ההודי

השערות שונות על מקור האסלאם באזור: מצרים, הודו(בנגל, גוגרט, טמיל, נאדו) תימן וסין.

 

אינדונזיה

כ-250,000,000 תושבים (2014), מתוכן קרוב ל-90% מגדירה את עצמה האוכלוסייה כמוסלמית במפקד האוכלסין. והריכוז הגבוה ביותר של מוסלמים הוא במרכז ובמערב. די באמצע מבחינה פיזית. הרוב הוחלט סוני, מיעוט קטן אך גדל של שיעים.

שאלה נוספת שעולה היא כיצד ניתן להגדיר או לאפיין את חברה זו , שהיא חברה מוסלמית רבת גוונים מבחינה תרבותית, לשונית, גיאוגרפית, אתנית , סוציו-אקונומית.

 

מה היו התנאים הנחוצים ליצירה קהילה מוסלמית?

  • עניין של השליט המקומי במסחר ויצירת תנאים מתאימים
  • הגנה על הנתיב הימי והנמל
  • הגנה על סוחרים זרים ורכושם- סוחרים מוסלמים זרים התיישבו בעיר הנמל, קשרים עם תושבי המקום, גרעין של מתאסלמים חדשים והתפתחות הדרגתית של קהילה: נשים, ילדים, משרתים, קשרי עבודה.
  • שימוש במשקלים ובמטבעות סטנדרטיים

 

עם התפשטותו עבר לארצות ערב האסלאם הושפע ממפגשיו עם תרבויות שונות ומגוונות. בה בעת אלמנטים מרכזיים של האסלאם נותרו קבועים ועיצבו את אורח החיים בחברות אליהן הגיעו:

קדושת הקוראן, השריעה, מנהיגות של אנשי דת, חינוך, מסגדים, תורות מיסטיות והעלייה לרגל למכה.

נביט בשתי דוגמאות: המסגד והקוראן. (קדושתו של הקוראן, ההלכה המוסלמית, רעיון מנהיגות, חשיבות החינוך הוא אוניברסלי ואבן פינה בכל מקום. הארכיטקטורה של המסגד יכולה להשתנות ממקום למקום אך רעיון המסגד עצמו נשאר בעיניו בכל מקום בו האסלאם מופיע. כלומר יש בסיס קבוע לדת האסלאם. )

המסגד
ארכיטקטורת המסגד משקפת את התרבות בה נבנה. (תלוי מה המוצרים שיש באותו אזור, ידע טכנולוגי, אומנותי)
שני אלמנטים קבועים: מקום לרחצה לפני התפילה וסימון הקיבלתkiblat – כוון התפילה למכה . מסגדים בסגנון הערבי (כיפה, מינרט, חלונות מקושתים ועמודים) החלו להיבנות באינדונזיה רק בסוף המאה ה-19.

הקוראןהקדושה של הקוראן נשארה בעלת אותה חשיבות. תרגמו את הקוראן לשפות המדוברות באותו מקום .

 

שפות

מגוון רב, כ-500 שפות באינדונזיה

השפה המלאית התפתחה ל- lingua franca (Malay,BahasaMelayu)

שפה תקשורתית, שפה מחברת.

כבר במאה ה16 כשפת מסחר, לימוד וחצרות המלוכה של איזור רחב ידיים שמשה בתחומי הכלכלה, דיפלומטיה, תרבות, דת.

שפות רבות אחרות שחקו תפקיד בתרבות המוסלמית שהתפתחה באזור אך אף אחת לא התפשטה במרחב והייתה בעלת השפעה כמו השפה המלאית . דיון עיקרי להפצת האסלאם ותהליכי הלוקליזציה שלו, כולל אימוץ הכתב הערב. במלאית ושפות נוספות- אימוץ אוצר מילים וצורות דקדוקיות הקשורות לתפילה נישואין ירושה וכדו. הם השתמשו במילים אלו מכיוון שהמילים האלו לא היו קיימות לפני בשפה שלהם, במלאית.

Wali Sanga – friend of god, קדוש. אלו אנשים מלומדים ותפקידים במסורת של ג'אוה הוא הבאת האסלאם (באמצעות סיפורים).

 

שינויים באורח החיים

תפיסת עולם- מונוטואיזם, שינוי משמעותי בתפיסה של החיים והמוות. מעבר מחשיבה של החיים והמוות באופן מחזורי , עם הגעת האסלאם אנשים עוברים חשיבה בין גן-עדן לגיהנום.

שליטים: חובות חדשות, תארים ושמות

התנהגות במרחב הציבורי- לדוגמא טקס הקבורה באדמה ולא שריפת הגופות כמו שהייתה לפני כן.

הרגלי תזונה- ויתור על החזיר. גידול חזירים וביטול האכילה השפיע מאוד על הפן הכלכלי.

מקצועות- היו מקצועות שהתבטלו והתחלפו,  לדוגמא: הפסלים שעבדו במקדשים של מרכז ג'אוה,כל האנשים שניהלו במקדשים האינדו-בודהיסטים.

חוק

לבוש

זמן- לוח שנה מוסלמי, או שילוב של לוח שנה המוסלמי עם האינדונזי. זה משפיע על נושא של חגים ותפילות, התחילו לספור בצורה אחרת.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.