החזר מס לחולים – יש דבר כזה?

אם אתם שכירים או עצמאיים בשוק העבודה בשנים האחרונות בוודאי נתקלת בביטוי החזר מס. כמעט כולנו שמענו על חברים או מכרים שהגישו בקשה להחזר מס וקיבלו בחזרה אלפי שקלים. חשוב לדעת, מצב של החזר מס הוא אינו מקרה קצה ובכל שנה ישנם מיליוני שקלים של עודפי מס שנגבו. אז עד כמה מורכב לבקש החזר מס, האם יש החזר מס לחולים או בסיטואציות אחרות ואיך כדאי להגיש את הבקשה. נפרט כאן על כל אלו.

מי זכאי להחזר מס?


בהגדרה, החזר מס מגיע למי ששילם יותר מס הכנסה ממה שהיה צריך. זה נשמע מוזר ולא מסודר, אבל בפועל אנחנו משלמים מס הכנסה בגין הערכה של ההכנסות השנתיות שלנו. אם בפועל ההכנסה שלנו הייתה נמוכה מהצפי, אם הפסקנו לעבודה מאיזושהי סיבה במהלך שנת המס או אם התווספו לנו נקודות זכות של מימשנו, יתכן מאד שנהיה זכאים להחזר מס. בתקופה זו רבים שואלים את עצמם אם יש החזר מס לחולים, לנפגעי קורונה וכדומה.

החזר מס לחולים


לצערנו, ישנם מקרים בהם אנשים עובדים הרגילים להכנסה מסוימת חולים במחלה קשה. זה יכול להיות משהו פתאומי או התדרדרות של מצב קיים. על פי החוק בישראל, מי שחולה במחלה קשה ומי שיש לו שיעור גבוה של אחוזי נכות, יכול להיות זכאי להחזר מס ולפטור מתשלום מס הכנסה. החזר מס לחולים זו אחת מהדרכים שבה המדינה יכולה לסייע למי שנפגע כלכלית ממחלה קשה.

איך מגישים בקשה להחזר מס לחולים?


חשוב לדעת, ביטוח לאומי ומס הכנסה עובדים במקביל, ולמרות שהם משלימים לעיתים זה את זה הם אינם עובדים בהכרח באופן ישיר. כדי שתוכלו לבדוק אם יש החזר מס לחולים או פטור ממס הכנסה, ראשית אתם צריכים לקבל אישור מביטוח לאומי לאחוזי הנכות. זהו תהליך בירוקרטי המתנהל מול ועדה רפואית של ביטוח לאומי. כמובן שלא בכל מקרה מתקבלים אחוזי נכות או פטורים ממס הכנסה והמקרים נבדקים באופן אינדיבידואלי.

 

עקרונית, לרוב, נכות של מעל ל-90% תזכה בפטור ממס הכנסה. בישראל אפשר להגיש בקשה לבחינת החזרי מס רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה. לכן אם אתם או בני משפחתכם חליתם במחלה קשה שווה לבדוק רטרואקטיבית אם אתם זכאים להחזר וגם לעדכן את מס ההכנסה במצב שלכם מעכשיו והלאה
בקשה להחזר מס אפשר להגיש באופן עצמאי אך רבים נרתעים מכך, בוודאי אם הם בתקופה בה הם מתמודדים עם מחלקה קשה. לכן ניתן גם להיעזר בשירותיהם של יועץ מס או רואה חשבון. כמו כן ישנן חברות העוסקות ספציפית בתהליכי הגשת בקשה להחזרי מס. לרוב, על שירות ליווי שכזה משלמים אחוז מהחזר המס שמתקבל, כך שכמעט תמיד משתלם לברר על הזכאות.

 

https://portalmisim.co.il/  היחידה להחזרי מס

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.