צילום freepik

הדברת התיקן הגרמני: כל מה שחשוב לדעת

התיקן הגרמני הגיע אליכם לביקור? לא נעים. במאמר הבא נסביר מה זה התיקן הגרמני, איך מדביר מקצועי ידביר אותו וגם, איך נמנע ממנו להיכנס אלינו הביתה? כל התשובות.

תיקן גרמני – מה זה בכלל?

התיקן הגרמני קטן בהרבה מהתיקן האמריקאי הנפוץ וצבעו בהיר יותר, לכן מדבירים נוהגים לקרוא לו תיקן ג'ינג'י. לתיקן הגרמני יש כנפיים, אך למרבה הפלא הוא לא יודע לעשות בהן שימוש על מנת לעוף. סימן ההיכר שלו בא לידי ביטוי בשני פסים העוברים מהראש שלו היישר לכיוון הבטן.

מדובר בתיקן זריז ומהיר, גמיש מאד ומתוחכם ובשל העובדה שהוא קטן מאד, הוא מצליח להסתתר במקומות שהגישה אליהם מורכבת ביותר, ממש בכל חור וסדק בקיר.

למעשה התיקן הגרמני הגיע אלינו לארץ באמצעות ארגזי מזון וקרטונים למיניהם, לאור העובדה שהוא כל הזמן נמצא בחיפוש אחר מזון. לכן הוא נפוץ מאד במסעדות ומפעלי מזון למיניהם ובבית שלכם זסיר להניח שתמצאו אותו במטבח שלכם, בקרבת ברי מים ומכונות קפה.

בניגוד לתיקן האמריקאי שנפוץ בעיקר בקיץ ובימים החמים, התיקן הגרמני פעיל כל השנה וממשיך להתרבות כל הזמן.

איך מדבירים את התיקן הגרמני?

התיקן הגרמני נחשב למזיק עיקש ולאחד מהאתגרים הרציניים ביותר של המדבירים. נפתח בזה שהתיקן הגרמני פשוט לא מושפע מריסוס, לאור העובדה שהוא נוהג לאכול את הצואה שלו, את הצואה של החברים שלו ואפילו את הגופות שלהם.

לכן, חברת הדברה מקצועית כמו פאפא חברת הדברת פשפשים תצטרך להשתמש בפיתיונות שונים על מנת למגר את התופעה מהשורש. האופציה הראשונה היא פיתיונות רעל, שהם למעשה פיתיונות ג'ל המכיל חומר הדברה. את הג'ל הזה המדביר יפזר במקומות המסתור של התיקן הגרמני, בעיקר במטבח כאמור.

האופציה השנייה של המדביר היא שימוש במדבקות פרומון, המכילים למעשה את ההורמון שהתיקן הגרמני משחרר. התיקן נמשך להורמון שמפרישות המדבקות, נדבק עליהן וכך מוצא את מותו.

כפי שציינו, בניגוד לתיקן האמריקאי הנפוץ מדובר במטרד עיקש שלא נכנע מהר ולעיתים המדביר יצטרך להגיע למספר ביקורים על מנת להדביר אותו בצורה סופית.

כך תמנעו מהתיקן הגרמני

נפתח מהבסיס ונציין שבמידה ואתם רוצים להימנע מכניסה של התיקן הגרמני אליכם הביתה, פשוט הימנעו מהכנסת קרטונים וארזי מזון, שהם המפיץ מספר אחד של התיקן הגרמני.

בנוסף, מכיוון שמדובר בתיקן שמחפש כל הזמן אוכל, מומלץ לא להשאיר במטבח מזון חשוף, כתמי שמן על השיש או שאריות של מזון בכיור.

הקפידו לנקות כל הזמן את המטבח ולהימנע מנזילות מים מהמקרר, מהכיור, מבר המים או ממכונת הקפה, שכן הנזילות הללו יכולות להוות מקור מים עבור בתיקן הגרמני.

אטמו את כל הסדקים והחורים בקיר, כאלה שיכולים לשמש מקו מסתור בטוח וקריר עבור התיקן הגרמני. בנוסף, הקפידו לנקות את רצפת הבית ואווררו אותו כלל שניתן, שכן השילוב בין לחות נמוכה ובית מאוורר עשויים למנוע ממנו להתמקם דווקא אצלכם.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.