קרדיט תמונה: freepik

מה חשוב שתדעו על הגשת דוח שנתי לרשם החברות

כל חברה בע"מ צריכה להגיש דו"ח שנתי עבור רשם החברות ממש כמו שעסק חייב בהגשת הדו"חות שלו אחת לכמה חודשים או אחת לשנה במקרה של עוסק פטור. הדיווח השנתי הוא למעשה פעולה במסגרתה החברה מדווחות על הפרטים העיקריים שבה – מי מחזיק במניות החברה, מיהם הדירקטורים בחברה ומהי הכתובת הרשומה של החברה. 

מהו הדו"ח השנתי אותו יש להגיש לרשם החברות? 

כל חברה בע"מ חייבת להגיש דו"ח שנתי לרשם החברות, זאת בנוסף להגשת דו"חות רבעוניים ושנתיים אותם החברה מגישה לרשויות המס. את הדו"ח יש להגיש עבור רשם החברות אחת לשנה ובתוך 14 ימים מרגע שהוגשו הדוחות הכספיים של החברה עבור בעלי המניות שבה. 

מי אמור להגיש את הדו"ח? 

כל חברה רשומה במדינת ישראל חייבת בהגשת הדו"ח. גם כאשר מדובר על חברה פרטית, וגם כאשר מדובר על חברה ציבורית – החובה חלה על עולם. החוק קובע כי הגשת דוח שנתי לרשם החברות תעשה בתוך 14 ימים מהאסיפה הכללית, אך אם זו לא התקיימה יש להגיש את הדו"ח בתוך 14 ימים מהגשת הדו"חות לבעלי המניות. 

כיצד מגישים את הדו"ח ומה הוא כולל?

ניתן להגיש את הדו"ח השנתי בשלוש דרכים עיקריות – בעלי החברה יכולים להכין את הדו"ח בעצמם ולהגישו לרשויות, ניתן להגיש את הדו"ח אונליין וניתן להיעזר ברואה חשבון לצורך ההגשה. מי שמעוניין להגיש דו"ח שנתי בצורה הנוחה והמהירה ביותר יבחר באפשרות של ההגשה אונליין – בעידן שלהיום ניתן לבצע פעולות רבות באמצעות אתרי האינטרנט של רשויות המס ובהן הגשת הדו"ח המדובר. כל שיש לעשות הוא להיכנס לאתר, למלא את כל המסמכים והפרטים הנדרשים ולשלוח אותם אונליין בקלות ובמהירות. 

כדי להגיש את הדו"ח יש למלא קודם טופס שנקרא טופס 5 בו נדרש לכתוב את הפרטים המלאים של החברה ומי שמורשה לחתום בשמה. לאחר מכן יש לבחון האם היו שינויים מהדו"ח הקודם עליהם יש לדווח – לדוגמה שינוי כתובת, שינוי בבעלי המניות של החברה, יש להכניס את פרטי רואה החשבון של החברה ועוד. השלב השלישי של הגשת הדו"ח תהיה של אימות חתימה – הדו"ח חייב להיות חתום על ידי רואה החשבון של החברה, על ידי עורך דין החברה או על ידי דירקטור החברה. 

אילו סנקציות יוטלו על מי שלא יגיש את הדו"ח?

חברה שלא ביצעה הגשת דוח שנתי לרשם החברות במועד חשופה לסנקציות שיוטלו עליה מתוקף היותה חברה מפרה בהתאם לסעיף 362א בחוק החברות. חברה מפרה מוגדרת כזו לאחר שלא שילמה את האגרה השנתית או כשלא הגישה את הדו"ח השנתי. במצב שכזה חברה חשופה לסנקציות כלכליות כגון הטלת עיקולים, הליכי הוצאה לפועל ואי יכולת לבצע פעולות שונות כמו שינוי שם, שינוי תקנון, רישום שעבודים, רישום משכון ועוד. בנוסף, כדאי לדעת כי רשם החברות יכול גם להטיל סנקציות כספיות גם על דירקטור החברה ולכן יש להימנע בכל דרך ממצב בו האגרה לא משולמת והדו"ח אינו מוגש. 

לסיכום, את הדו"ח השנתי יש להגיש באופן מדויק, על פי הכללים הקבועים בחוק החברות וניתן לעשות זאת אונליין. 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.