קרדיט תמונה: freepik

מה לעשות נגד הזעת יתר

מכירים את הרגע הלא נעים הזה שעיגולי הזיעה מתחילים להרטיב את אזור בית השחי, את הגב ואת המפשעות? מי שסובלים מכך כל חייהם ישתמשו בשיטות שונות כדי להסתיר את ההזעה, למשל בשימוש בחולצות דריי פיט כהות או חולצה נוספת מתחת לחוצה אותה לובשים, והם גם ימנעו מכל מיני מצבים מביכים הקשורים בזיעה. עם זאת, יש היום טיפולים רבים שיכולים למנוע את התופעה כמעט לגמרי, איזה? כדאי להמשיך לקרוא.  

מהי הזעת יתר וממה היא נגרמת? 

הזעת יתר הנה מצב בו אדם מזיע באופן מואץ יותר מאנשים אחרים, לא רק בפעילות גופנית מואצת. לרוב, כולנו מזיעים כשחם, אך מי שסובל מהזעת יתר יסבול מחולצות רטובות, ידיים רטובות ומחום גוף גבוה יותר מהסביבה. הזעת היתר נגרמת מסיבות רבות, חלקן תורשתיות וחלקן בשל חרדה, אך לרוב מדובר על תופעה פיזיולוגית בה חום הגוף עולה ומערכת העצבים מעבירה אותות למוח להפריד את הזיעה מבלוטות הזיעה. בתופעה שנקראת הזעת יתר ראשונית מניחים ברפואה כי ישנה פעולה לא תקינה במוח באזור בו ישנה אחריות על הוויסות. 

מתי מומלץ לטפל בבעיה?

יש דרגות שונות להזעת יתר, כאשר דרגות של הזעות יתר נמדדות על פי רמת ההפרעה שאותה הזעה גורמת בחיי המטופל. לדוגמה, יש שלא ימצאו עצמם סובלים במיוחד מהזעה בכפות הידיים, ויש שימצאו שמדובר על תופעה מטרידה במיוחד, כמובן בהתאם לעיסוק שלהם ולחיי היום יום. יש שלא יוטרדו יתר על המידה מהזעה מרובה בבית השחי ויש שהדבר יגרום להם לתסכול רב, ממש עד כדי הימנעות מאינטימיות עם אחרים. אם ישנה תחושה של מניעה, בושה או הפרעה בחיי היום יום מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ולשקול לטפל בתופעה. 

אילו טיפולים יש להזעת יתר כיום? 

כיום ישנם שלושה טיפולים עיקריים לטיפול בהזעת יתר. הטיפול הקונבנציונלי המוכר ביותר הוא הזרקת בוטוקס.  בטיפול זה הזרקת הבוטוקס לבלוטות הזיעה יגרמו לחסימת האות שגורמת להפרשה. מבצעים את הטיפול בהרדמה מקומית, כמה דקירות וההנאה לאחר מכן מחיים ללא זיעה מיותרת מובטחת. 

יש אנשים שיבחרו לבצע ניתוח כדי להפסיק את ההזעה. הניתוח האנדוסקופי כולל הוצאה של בלוטות הזיעה ובמהלך הניתוח חותכים את העצב שאחראי על ההזעה. כדאי לקחת בחשבון שבמקרה בו נחסם מקום אחד בו קיימת הזעת יתר, הגוף עלול למצוא מקום אחר בו הוא "יפצה" עם הזעת יתר נוספת. מסיבה זו בעיקר, הזרקות הבוטוקס נחשבות לבטוחות בהרבה, כיוון שהן לא מכילות את הסיבוך שיכול לעיתים לגרום לעוגמת נפש עבור מי שמחפשים להיפטר מבעיית הזיעה ומוצאים עצמם עם בעיית הזעה במקום אחר בגוף. 

מדוע יש לבצע את הטיפול עם רופא מומחה?

כאשר מבצעים את הטיפולים עם רופא מומחה בתחום, מצמצמים את הסיכון לסבול מסיבוכים ומבעיות לאחר הטיפול. כמו כן, ככל שהניסיון של הרופא המטפל רב יותר, כך גדל הסיכוי להצלחת הטיפול. בכל מקרה שהוא טיפול בהזעת יתר עם רופא מומחה מומלץ ביותר.

לסיכום, מי שמעוניינים להפסיק להזיע יכולים לעשות זאת היום בקלות, פשטות וללא סיכונים מיותרים אם יבחרו לבצע את הטיפול אצל הרופאים המומחים המציעים אותו. 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מנועים הידראוליים מפוענחים: מדריך מקיף לבחירת ההתאמה המושלמת לפרויקט שלך

כשמדובר בבחירת מנוע הידראולי לפרויקט שלך, חשוב להבין את הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך. מנועים הידראוליים ממלאים תפקיד חיוני בהפעלת מכונות וציוד, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים והיעילות של הפרויקט שלך. במדריך המקיף הזה, נעמיק בשיקולים המרכזיים שעליכם לזכור בעת בחירת מנוע הידראולי, על מנת להבטיח שתמצאו את ההתאמה המושלמת לדרישות שלכם.

הזדקנות בכבוד: טיפים לטיפוח היופי לשמירה על מראה צעיר

הזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים, אך שמירה על מראה צעיר וזוהר עדיין מהווה עדיפות עבור רבים. ככל שאנו מתבגרים, העור והשיער שלנו עוברים שינויים שונים שעלולים להקשות עלינו לעמוד בשגרת הטיפוח שלנו. עם זאת, עם הטיפול הנכון, ניתן להזדקן בכבוד ולשמור על מראה רענן. במאמר זה, נדון בשיטות טיפוח יופי שונות החיוניות לשמירה על מראה צעיר בגיל מבוגר, כולל טיפוח העור, תזונה, טיפולי פנים, איפור, טיפוח השיער וטיפולים אחרים התורמים למראה צעיר יותר.

כיצד להצטלם נכון?

תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל רק אם היא מציגה אתכם במיטבכם. לכן, הבנת האלמנטים השונים של הצילום היא קריטית לכל מי שרוצה להציג את עצמו בביטחון ובאותנטיות בתמונות. במדריך המקיף הזה, נחקור היבטים חיוניים של היותכם מצולמים נכון, כולל תאורה, הבעות פנים, תנוחות, זוויות, איפור ועריכה. בסוף, יהיו לכם הידע והכלים הדרושים לכם כדי ליצור תמונות סלפי מדהימות ומושלמות.